Helsingør Museumsforening cvr nr. 35293841. Foreningens adresse er: Helsingør Museumsforening, c/o Helsingør Bymuseum, Sct. Annagade 36, 3000 Helsingør. Telefon: 49 28 18 00
Pris: kr.
- Carsten Meyer:
Fremmede indbyggere i Helsingør 1801
2018
- Flemming Jensen:    Kulturområde Helsingørs tilblivelse    1983 - 2013. - Mogens Jensen:    Mogens Jensen Rosenvinge og Anna    Pedersdatter Lilliefeld. Helsingørs    borgmesterpar i begyndelsen af    1500-tallet. - Lise Hansen, Holbæk:    En spillemand fra Helsingør Emund    Vigo Theilgaard (1845 - 1929). - Maibritt Bager, museumschef:    Museernes årsberetning for 2017
Indhold
- Karl Erik Frandsen: Helsingørs befolkning under pestårene 1710-1711 - Ulla Kjær: Marienlyst – Jardin og Helsingør - Jacob Seerup: Dagligliv og brudefærd i Helsingør i parykkernes tid - Lars Bjørn Madsen: Fransisco de Mirandas besøg i Helsingør 1987 - Bente Thomsen: Biskop Mynsters visitatser af kirker og skoler i Helsingør og omegn - Jørn Duus Hansen: 75-året for redningen af de danske jøder oktober 1943 - Maibritt Bager: Årsberetning for Museerne Helsingør 2018
- Maria Rehling Refer:   At blive modtaget i Helsingør efter et liv i   Tranquebar. Familien Rehlings breve fra   perioden 1846-1855. - Torben Bill-Jessen:    Sct. Mariæ Kirkes klokkere fra 1578 til    vore tider. - Bent Jørgensen:    Thomas Nielsen - som jeg husker ham. - Maibritt Bager, museumschef:    Museernes årsberetning
2020
Torben Bill-Jessen: Helsingørs borgmester Frands Lauritsen Skriver. Henrik Hey: Skibsklarerer Krag Frederik Marstrand.
Gunnar Jespersen: Kornetskolen på Kronborg 1932-33.
Tove Lund: Porten til Eventyret. Peder Christensen (1874-1954), borgmester i Helsingør 1919-19
Tom Sinding: Kong Peder og hans modstandere 1919-1946.
Jørgen Jørgensen: Stengade 58 – Købmandsgården blev reddet.
Elisabetta Saiu: Hvis murene kunne tale. Kunst og Byrum Helsingør 2012.
Maibritt Bager: Årsberetning for Museerne Helsingør 2019.