Museumsbutikken fører også en lang række andre interessante lokalhistoriske bøger og hæfter. Her er vist et meget lille udpluk.
Øvrige bøger i museumsbutikken!
Pris: kr.
- Carsten Meyer:
Fremmede indbyggere i Helsingør 1801
2018
- Flemming Jensen:    Kulturområde Helsingørs tilblivelse    1983 - 2013. - Mogens Jensen:    Mogens Jensen Rosenvinge og Anna    Pedersdatter Lilliefeld. Helsingørs    borgmesterpar i begyndelsen af    1500-tallet. - Lise Hansen, Holbæk:    En spillemand fra Helsingør Emund    Vigo Theilgaard (1845 - 1929). - Maibritt Bager, museumschef:    Museernes årsberetning for 2017
Indhold
- Karl Erik Frandsen: Helsingørs befolkning under pestårene 1710-1711 - Ulla Kjær: Marienlyst – Jardin og Helsingør - Jacob Seerup: Dagligliv og brudefærd i Helsingør i parykkernes tid - Lars Bjørn Madsen: Fransisco de Mirandas besøg i Helsingør 1987 - Bente Thomsen: Biskop Mynsters visitatser af kirker og skoler i Helsingør og omegn - Jørn Duus Hansen: 75-året for redningen af de danske jøder oktober 1943 - Maibritt Bager: Årsberetning for Museerne Helsingør 2018
- Maria Rehling Refer:   At blive modtaget i Helsingør efter et liv i   Tranquebar. Familien Rehlings breve fra   perioden 1846-1855. - Torben Bill-Jessen:    Sct. Mariæ Kirkes klokkere fra 1578 til    vore tider. - Bent Jørgensen:    Thomas Nielsen - som jeg husker ham. - Maibritt Bager, museumschef:    Museernes årsberetning