HELSINGØR Museumsforening Rejser 2018
25. august 2018 1 dags museumstur til Skåne
Elisabeth Thorsen Ingrid Dora Jarnbjer
I år går turen til Østra Gøinge herred. Det var her ”snaphanerne” holdt til.
Første   stop   er   Mala   Stena,   et   jernaldergravfeldt   med   seks   skibssætninger og rester af andre grave. Herefter   kører   vi   til   Hästveda   Kirke,   som   er   fra   omkring år   1200.   Kirken   har   kalkmalerier   fra   1200   og   1500’tallet. Vi   fortsætter   til   Osby,   hvor   vi   skal   se   BRIO-museet,   ved   en guided rundvisning. Frokosten   indtages   på   Stora   Central   Hotellet,   som   er   i   gå- afstand fra BRIO-museet. Efter frokosten kører vi til Broby Hembygdspark. Et lille frilandsmuseum med 15 historiske bygninger. Herefter køres til Tydingesjöens Camping, hvor vi skal have eftermiddagskaffe med kagebuffet. Næste stop er Knislinge kirke, som har kalkmalerier fra 1400’ tallet, en gammel døbefont, en fin prædikestol fra 1747, en smuk altertavle fra omkring år 1600. Efter dette interessante besøg serveres der øl og vand Derefter kører vi tilbage til Helsingborg, hvor Ingrid og buschaufføren siger farvel, og deltagerne tager færgen hjem til Helsingør. Mødested:   Scandlines   terminal   oppe   ved   billetsalget   kl.   8.15,   hvor   Elisabeth   deler   biletter   ud   til færgen. Vi har den glæde at kunne holde samme pris som sidste år Pris for medlemmer: pris 450 kr. incl. færgebillet, frokost, kaffe, entre, samt øl og vand. For ikke medlemmer  er prisen 500 kr. Tilmelding senest torsdag den 16. august   til Elisabeth Thorsen på telefon 24217982 eller e-mail: Tilmeldingen er bindende, 8 dage før HUSK PAS ELLER GYLDIGT EU KØREKORT RET TIL ÆNDRINGER FORBEHOLDES
HUSK PAS ELLER GYLDIGT EU KØREKORT